perjantai 20. helmikuuta 2015

Eräänä kauniina päivänä


Meinasin alottaa tän postauksen tyyliin "viime viikon perjantaina...", mutta en olekaan enää ihan varma mikä päivä se oli. Mä oon ollut Perussa nyt kolme viikkoa ja oon todellakin ollut ihan lomalla. Viikonpäivät oli Suomessakin usein aika hukassa, koska ei ollut mitään säännöllistä aikataulua (kuten koulua), mutta nyt mä en tiedä enää mitään. Brajan just eilen sanoi, etten mä oo pitkään aikaan ollut näin hyvällä tuulella, johon vastasin että tässä on ehtinyt rentoutua. En oo pohtinut koulua, opparia enkä töitä, ollut vaan. Brajanilla on neljänä päivänä viikossa koulua, jolloin mä oon tehnyt mitä huvittaa. Toisinaan oon makoillut patiolla auringossa ja toisinaan ollut sisällä, koska kuumuus. Tai siis helposti palava iho... :D

Viime viikolla (mikälie päivä olikaan) käytiin Mirafloresissa. Se on Liman ns. turistikohde, Lonely Planetin mukaan "Gringo zone". Useimmat turistit yöpyy siellä, koska siellä on kaikki lähellä: iltaelämä, shoppailu, kauniita puistoja, ranta... Me asutaan La Molinassa, mistä ajaa Mirafloresiin 30-60 minuutissa liikenteestä riippuen. Se ei siis todellakaan ole kaukana, mutta liikenne täällä on vaan niin sekopäistä.


Mä tykkään Mirafloresista muiden turistien tapaan, koska se on kaunis. Tossa kielekkeen päällä sijaitsee Larcomar ostoskeskus, missä viime reissulla käytiin monet kerrat leffassa ja syömässä. Oli ihan pakko päästä katsomaan, näyttääkö se edelleen samalta.







Tosta kauppakeskuksesta on kyllä aikamoiset näkymät, Tyyni valtamerihän se siinä! Istuskeltiin jonkun aikaa Starbucksin terassilla kylmien juomien kera.


Joka kesäiseen tyyliin mä ostin kahdet uudet aurinkolasit, mutta ne oli vaan about 10e kappale. Yhdet pääsi heti kuvaan, toiset on saman malliset mutta seepra kuviolla. En osannut päättää!

Lopulta iski nälkä, kun odoteltiin yhtä kaveria. Pardos on yksi mun lemppari ravintoloista täällä. Se on perulainen kanaravintola, mistä Brajan saa lemppari kana-annoksensa ja minä voin valita monista kanasalaateista. Toi ton kertainen salaatti oli taivaallista: appelsiinimehulla marinoitua grillattua kanaa, tomaattia, maissia, avocadoa, tuorejuustoa... Hetkinen, onks se edes nimeltään tuorejuustoa vai käänsinkö sen vaan suoraan espanjasta? No whatever. Brajanin pikkuveli sen sijaan yllätti ja tilasi yllä näkyvän Anticuchos de corazon -annoksen. Vartaassa siis grillattua lehmän sydäntä.

Brajanilla on lopputentit menossa ja sunnuntaina päästään reissaamaan! Suuntana muun muassa Titicaca järvi Perun ja Bolivian rajalla, mistä on helppo jatkaa Bolivian puolelle. Nähdään!

xx Karoliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti